Pozytywne myślenie w miejscu pracy: 4 wskazówki dla pracowników
Po emocjonalnym rollercoasterze w 2020 roku, niezależnie od tego, czy pracujesz zdalnie, czy powoli wracasz do biura, wyzwaniem może być przyniesienie do pracy swojego najlepszego „ja”. Miesiące po wybuchu epidemii COVID-19, badanie wykazało, że zdrowie psychiczne prawie 42% respondentów pogorszyło się od czasu wybuchu epidemii COVID-19. Jeszcze przed wybuchem epidemii COVID-19 Światowa Organizacja Zdrowia oficjalnie uznała wypalenie zawodowe za zjawisko zawodowe.
Chociaż nierealistyczne jest myślenie, że każdy może być pozytywnie nastawiony przez cały czas, to posiadanie pozytywnego nastawienia znacznie ułatwia pracę. Jeśli masz trudności z przystosowaniem się do obecnego klimatu, nie jesteś sam. Pierwszym krokiem jest zrozumienie, co powoduje negatywne nastawienie. Te 4 wskazówki pomogą Ci w pozytywnym myśleniu w miejscu pracy.
Wskazówka nr 1: Zgłaszaj problemy szybko i profesjonalnie
Choć współczucie współpracowników może być przyjemne, narzekanie może szybko przynieść efekt odwrotny do zamierzonego. Jeżeli masz konkretne problemy, które sprawiają, że czujesz się nieswojo w pracy, porozmawiaj ze swoim przełożonym lub partnerem HR. Podejdź do tych rozmów nie tylko ze skargami, ale także z propozycjami rozwiązań, które mogą być korzystne dla wszystkich. Postaraj się zachować cierpliwość; zmiany nie nastąpią z dnia na dzień. Jednak poważne problemy, takie jak molestowanie czy nierówność powinny być szybko rozwiązane przez pracodawcę.
Wskazówka nr 2: Traktuj współpracowników z szacunkiem
Biuro nie jest planem zdjęciowym teleturnieju, w którym trzeba znaleźć kolejnego najlepszego przyjaciela, ale budowanie pozytywnych relacji ze współpracownikami pomoże ci zachować pozytywne nastawienie. Aby utrzymać serdeczne relacje ze współpracownikami, patrz na sprawy z ich perspektywy, traktuj ich tak, jak sam chciałbyś być traktowany i dawaj im kredyt zaufania. Jeśli naprawdę znajdujesz się w impasie, spróbuj ograniczyć ilość interakcji z tą osobą, przenosząc się z biurka do biurka lub, w skrajnych przypadkach, zmieniając zespół.
Wskazówka nr 3: Wysypiaj się
Stres (podobnie jak globalna pandemia) jest głównym czynnikiem wpływającym na naszą zdolność – lub niezdolność – do uzyskania wystarczającej ilości regenerującego snu, który jest kluczowy, by dać z siebie to, co najlepsze w pracy. Kiedy brakuje ci snu, każda irytacja, duża czy mała, wywołuje frustrację. Bardziej prawdopodobne jest, że będziesz w dobrym nastroju i będziesz mieć jasny umysł, jeśli się wyśpisz. Osiem godzin snu w nocy może zdziałać cuda, jeśli chodzi o zachowanie spokoju i pozytywnego nastawienia w pracy.
Wskazówka nr 4: Zidentyfikuj negatywne myśli
Im więcej samoświadomości wnosisz do swoich myśli, słów i działań, tym łatwiej jest ci zidentyfikować czynniki stresogenne, takie jak zwątpienie w swoje umiejętności lub irytowanie się prostymi zadaniami. Gdy ty zastanawiasz się nad twoimi myślami i zachowaniami, pytaj siebie jak mogą one odnosić się do negatywnej spirali myśli. Jeśli zauważysz takową, to już ją bardzo osłabisz. Samoświadomość jest bardzo ważna.